پارکاب

هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

 خطر داعش به عنوان یک تهدید منطقه‌ای ممکن است دامن گیر کشورمان نیز شود. این موضوعی است که از محوای سخنان برخی از مسئولان نظامی و امنیتی کشورمان به گوش می‌رسد، موضوعی که البته در چارچوب حساسیت‌های نظامی و امنیتی در کشورمان تعریف می‌شود؛ حساسیتی که باید هر نوع تهدیدی ولو تهدید کوچکی را جدی بگیرد تا همواره نیروهای نظامی و امنیتی ایران هوشیارانه و آماده باشند. چنانکه حضرت علی (ع) در مورد هوشیاری و آمادگی به مالک اشتر می‌فرمایند: «مرد جنگجو همیشه بیدار و هوشیار است، و هر که از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.» بر همین اساس اصل هوشیاری و آمادگی رزمی و نظامی تقویت می‌شود.

رهبر معظم انقلاب:‌ دشمنان سعی دارند جنگ‌های نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند

این موضوع توسط رهبر معظم انقلاب برای هوشیاری بیشتر مسئولان کشورمان در مراسم دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین(ع) مطرح شد و ایشان نسبت به خطرات احتمالی تروریستی در مرزهای کشورمان بیان داشتند: « بنده خبرهایی دارم از اینکه دشمنان ما با همراهی برخی از مسئولان سفیه منطقه‌ی خلیج‌فارس - نه همه‌شان، بعضی - درصدد هستند که جنگهای نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند. پاسداران انقلاب اسلامی و همه‌ی پاسداران حریم امنیّت ملّی در سازمانهای مختلف بیدارند، هوشیارند. این را بدانند که اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی بسیار سخت خواهد بود.»

پوردستان: داعش برای حمله به ایران آماده شده بود

بر همین اساس در هفته گذشته اخباری در خصوص تدارک دشمن تکفیری برای حمله به خاک ایران از سوی مقامات بلندپایه نظامی مطرح شد.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق دارد.

وی افزود: نیروهای تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرزهای ما هستند. در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آن‌ها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند.

پوردستان تأکید کرد: این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اما ما در کمتر از سه روز 5 تیپ رزمی را برای مقابله با آن‌ها سازمان‌دهی کردیم و نیروهای پیاده و بالگرد شناسایی ما تا 40 کیلومتر به داخل خاک عراق رفتند و توپخانه‌هایمان را ثبت تیر کردیم.

پوردستان گفت: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آن‌ها خودشان را آماده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است.

پوردستان در پایان گفت: در بودجه امسال نگاه خوبی به نیروی زمینی شد اما باز هم از مجلس می‌خواهیم این نگاه ویژه‌تر شود.

سردار سلیمانی:مقابله با بلای داعش عین منافع ملی است

بر همین اساس سردار قاسم سلیمانی که در خط مقدم مبارزه با تروریست‌های داعش حضور دارد، موضوع مبارزه با تروریسم را به عنوان یکی از موارد مهم منافع ملی کشورمان قلمداد کرد و در گردهمایی بزرگ جانبازان و رزمندگان استان کرمان درباره داعش و سیاست آمریکا در خاورمیانه اظهار داشت: آقای اوباما فاصله پایگاه‌های شما با رمادی چند کیلومتر است و چه طور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد، شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید، اما هیچ غلطی نکنید، این اسمش چیست.

وی بیان داشت: آیا این چیزی به غیر از شریک بودن در توطئه و ضلعی از توطئه است و این به غیر از این است که هیچ اراده‌ای برای مقابله با آن وجود ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با طرح این سئوال که اقتصاد داعش از کجا تأمین می‌شود، گفت: از چاه‌های نفت کرکوک از چاه‌های نفت سوریه، اما به کجا صادر می‌شود، زیرا با تانکر و 20 لیتری که صادر نمی‌شود، بلکه نفت‌کش‌ها می‌برند و هزاران نفت‌کش آن را حمل می‌کنند.

سلیمانی تاکید کرد: این نفت‌ها را کجا می‌برند از زیر زمین یا از روی زمین و از طریق کشورهای موجود در اتحاد بین‌المللی، آیا برای مقابله با داعش است.

وی اضافه کرد: این توطئه خطرناکی علیه جهان اسلام است و والله اگر کسی در تشخیص آن شک کند، باید به فکر و عقل خودش شک کند.

سلیمانی ادامه داد: منافع ملی یعنی محفوظ نگه داشتن یک ملت از یک کشتار وحشیانه و نظام جمهوری اسلامی به مقابله با پدیده خطرناک داعش توجه کرده است.

وی تصریح کرد: امروز به شکل حقیقی و راستین به غیر از جمهوری اسلامی کسی در تقابل با داعش قرار ندارد، مگر ملت‌هایی که در کنار جمهوری اسلامی ایران و یا مورد حمایت کشور ما هستند.

این فرمانده ارشد نظامی عنوان کرد: به عنوان یک انسان نمی‌توانیم ملت‌های اطراف خود را دچار چنین بلای سهمگینی مانند داعش ببینیم و دلیل دینی و منافع ملی هم برای ما مهم است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه منافع ملی ما در سودجویی نیست و از عراق چیزی نمی‌خواهیم و نیازی به خاک و نفت عراق نداریم، بیان داشت: وقتی می‌گوییم منافع ملی یعنی مصونیت‌بخشی به ملت خود و ملت اساس مسئله و در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم همین است.

این فرمانده ارشد نظامی گفت: چه طور برای ریزگردها و گرد و خاک جلسه منطقه‌ای می‌گیریم و این موضوع مهم است، زیرا بر صحت و سلامت جامعه ما اثر می‌گذارد، بنابراین باید به بحث داعش هم توجه کنیم.

وی یادآور شد: یک بلا یا طاعونی مانند داعش که سر بریدن برایش آسان‌تر از سر بریدن گوسفند است و نه یکی، دو تا بلکه صدها نفر را خواباندن و با چاقو سر بریدن و فریاد الله‌اکبر سر دادن خط بزرگی است و اگر کسی، ملت را نسبت به این بلا آگاه نکند و برای رفع آن تلاش نکند در مصیبت آینده سهیم است.

وزیر کشور : داعش به ۴۰ کیلومتری مرزهای ما برسد، واکنش نشان می‌دهیم

در همین زمینه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در حاشیه نشست شورای اجتماعی کشور به اظهارات فرمانده ارتش مبنی بر وجود نیروهای داعشی در مرزهای کشور، اشاره و افزود: با توجه به اظهارات فرمانده ارتش، نیروهای ارتش در محدوده ۵۰ کیلومتری مرز ما حضور دارند اما اگر نیروهای داعشی به ۴۰ کیلومتری مرز ما برسند، حتماً ایران اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در ادامه افزود: در حوزه افغانستان و پاکستان و کشورهای منطقه، زمینه‌های فعالیت داعش فراهم است، البته رئیس جمهور افغانستان اراده و عزم جدی برای مبارزه با داعش را خواستار است.

وی در ادامه با بیان اینکه این موضوع باید با مشارکت همه کشورهای منطقه حل شود، تصریح کرد: ورود نیروهای خارجی به ویژه آمریکا نتوانسته مانع پیشروی داعش شود و تنها خود نیروهای عراقی و مردمی بوده‌اند که به درخواست آیت الله سیستانی وارد عرصه نبرد شده‌اند.

بااین‌حال به نظر می‌رسد ائتلاف بین‌المللی جهت به هم ریختن اوضاع منطقه خاورمیانه با علم کردن گروه‌های تروریستی ازجمله داعش صورت گرفته است و در برخی از موارد مانند سقوط شهر الرمادی و خیانت آمریکایی‌ها در این منطقه، سیاست شوم آمریکایی‌ها را آشکار می‌سازد. البته گرچه حکومت‌های خودکامه مانند آل سعود به برافروختن آتش جنگ و ناامنی در منطقه کمک می‌کنند اما به نظر می‌رسد در آینده این کشورها نیز در آتشی که به پا کرده‌اند گرفتار خواهند آمد. اما موضوع محوری در این زمینه هوشیاری ملت‌های مسلمان برای جدی گرفتن خطر دشمن از جمله داعش است که بایستی بر اساس سخنان سردار سلیمانی این موضوع را نیز جزو منافع ملی کشورمان به حساب آوریم و هوشیاری خود را در قبال این تهدیدات از دست ندهیم؛ چراکه غفلت در این باب ممکن است آثار خطرناکی در پی داشته باشد که با توجه به حضور ایران در منطقه پر تلاطم خاورمیانه، کشورمان نیز در این زمینه آسیب ببیند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۰
پارکاب

نظرات  (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">