پارکاب

هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

۳۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۴
پارکاب

آیا براستی تحریم های ظالمانه پایان می یابد؟ با یادآوری سابقه ناخوشایند شورای امنیت در صدور قطعنامه های متعدد ضد ایرانی و وضع شدیدترین نظام تحریمها علیه کشورمان، آیا می توان به طرف مقابل بویژه آمریکا کاملا اعتماد کرد؟

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۸:۵۸
پارکاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۶
پارکاب

شب و روز تقدیر، اما نه فقط افراد که تقدیر ملتها و امتها را نیز رقم خواهند زد 

خدایا تقدیر ملت ما ،همان تقدیر امت امام حسن مجتبی(ع) نباشد که با خیانت خواص و غفلت عوام ،بی یاور ماند و ناچار به صلح با معاویه شد!

الهی بعلی،الهی بفاطمه،الهی بالحسن،الهی بالحسین،... بالحجه؛

دعا کنیم یا سرنوشت عزتمندانه یاران امام حسین(ع) بر ما بنویسند،یا سرنوشت پیروزمندانه اصحاب حضرت حجه (عج) در واقعه ظهور.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۹:۴۶
پارکاب

ما با گناه روح و قلب خود را خراب کرده‌ایم، به حدی که دیگر عجائب عالم را نمی‌بینیم، صدای تسبیح فرشتگان را نمی‌شنویم، عاشقانه از دوری خدا اشک نمی‌ریزیم و با غیر خدا سرگرم می‌شویم و ....

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴ ، ۲۲:۱۰
پارکاب
تدبری در سوره مبارکه بینه (1)
درنگ:
1- کافرینِ مشرک و اهل کتاب، از چه چیزی جدا نبودند؟
2- بین مشرک و اهل کتاب قبل و بعد از آمدن «بینه» چه فرقی هست؟

تلنگر: حجت تمام شد! (1)
به مسیحی و یهودی و مشرک نگاه می‌کند و می‌بیند که در ظاهر خیلی آدم خوبی است؛ یعنی اگرچه نماز نمی‌خواند و خمس و زکات نمی‌دهد، ولی در بقیه کارها شبیه مسلمان‌ها- و بلکه به قول بعضی بهتر از مسلمان‌ها- است! آن وقت برایش سوال می‌شود که پس این‌ها چه فرقی با ما دارند؟ حتی شاید این مساله برای خود مشرکین و اهل کتاب جدی‌تر باشد. یعنی می‌گویند ما به آن چه مسلمانان ایمان ‌آوردند، ایمان نمی‌آوریم ولی در زندگی دنیا مثل یک شهروند خوب زندگی می‌کنیم تا خوشبخت شویم!

اما این حرف‌ها و سوال‌ها برای قبل از این است که «بینه» -یعنی دلیل آشکار- آمده باشد و حجت را برایشان تمام کرده باشد. بینه چیست؟ همان پیامبری که از سوی خدا آمده است تا قرآنِ پاک- همین کتابی که مطالبش محکم و استوار است- را برای همه مردم- از مسلمان گرفته تا مشرک و یهودی و مسیحی- بخواند تا ایمان بیاورند و با آن دنیایشان را برای آخرت آماده کنند. چون که زندگی به این دنیا ختم نمی‌شود و سرای آخرتی هم هست. آن وقت است که فرق مومن و کافر معلوم می‌شود.

پس هیچ‌کدام از این اقوام و آئین‌ها از سنت هدایت خارج نیستند و بعد از آمدن هدایت، جایی برای بهانه نخواهند داشت...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
‏لَمْ یَکُنِ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ وَ الْمُشْرِکینَ مُنْفَکِّینَ حَتَّى تَأْتِیَهُمُ الْبَیِّنَةُ (1) رَسُولٌ مِنَ اللَّهِ یَتْلُوا صُحُفاً مُطَهَّرَةً (2) فیها کُتُبٌ قَیِّمَةٌ (3)
تدبر
tadabbor.org  
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۰۸:۵۴
پارکاب
درنگ
1- آیا ممکن است که انسان سالم اصل وجود خدا را رد کند؟ مردم بیشتر نسبت به چه صفاتی از خدا ابهام دارند؟
2- در خلاصه‌ترین بیان، خدا را چگونه می‌توان توصیف کرد؟ چه صفت‌هایی را دارد و چه صفت‌هایی را ندارد؟
تلنگر: بینهایتِ بی‌نهایت
همه مساله این جاست که ذهن کوچک من و تو توانایی درک بزرگ‌تر از خودش را ندارد. قصه، قصه ماهی و دریاست که تا ماهی ماهی و دریا دریاست، ماهی سوال خواهد کرد که این دریا که می‌گویند کجاست؟! تازه این برای دریای محدود است که به خیال ماهی بینهایت آمده است؛ کافی است ماهی را مدتی بیرون بیاورند تا جواب سوال خود را بگیرد. اما برای بینهایتِ بی‌نهایت چه؟ آیا راهی به درک آن هست؟
حالا مردم جمع شده‌اند و با ذهن‌های کوچک خود درباره خدای بی‌نهایت سوال می‌کنند. البته هیچ کس از وجود خدا سوال ندارد زیرا خواه‌ناخواه با فطرت خود او را درک می‌کند و فقط سوالش این است که خدا چگونه است؟ چه اندازه؟ چه شکل؟ و ده‌ها سوال دیگر. اما خدای مهربان آنان را رها نکرده و پیامبرش را می‌فرستد که در کوتاه‌ترین بیان، بهترین پاسخ را بدهد تا همه همهمه‌ها و زمزمه‌ها و سوالاتِ جورواجور خاموش شود...
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1) اللَّهُ الصَّمَدُ (2) لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ (3) وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ (4)

[ای رسول ما!] بگو حقیقت این است که خدا احد است. [خدا یکی است که نه در واقعیت و نه در ذهن، دوم ندارد و در شمار اعداد نمی¬گنجد.] (1) خدا صمد است. [اوست آن سروری که همه چیز در همه شئونش به او نیازمند است و او در هیچ شأنی نیازمند کسی نیست.] (2) نه زاییده است و نه زاده کسی است (3) و هیچ کس همتا و همانند او نبوده است. (4)
تدبر
tadabbor.org   
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۴
پارکاب

رهبر انقلاب:
مناسبت‌های این چند روز را مشاهده کنید: حادثه‌ی ۷ تیر، #بمباران_شیمیایی سردشت در ۷ تیر، ترور شهید صدوقی در ۱۱ تیر و ساقط‌کردن هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر. برخی می‌گویند خوب است این ایام به‌عنوان «هفته‌ی حقوق بشر آمریکایی» نام‌گذاری شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۹
پارکاب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۱
پارکاب

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۴
پارکاب